måndag 5 september 2011

Nollning och skola

Två veckors skolstart har passerat, två veckor fulla av aktiviteter och nya kontakter varav en med skolgång och en aning förvirring... mer än en aning om jag ska vara ärlig.
Jag har i alla fall haft grymt kul och skulle gärna börja skolan igen. Jag och några till funderar redan på fadderskap nästa år, så kanske kanske får jag uppleva de här veckorna på nytt då.

Den öppenhet och gemnskap som finns när alla går runt med nolleband är superfin, tänk om det var så lätt att öppna sig och intressera sig för andra jämt.
Men nu när vi burit färdigt dem hoppas jag gemenskapen sitter kvar hos oss, verkar som det är många intressanta personer i min klass att fortsätta lära känna.

På lördag kör vi avslutet på nollningen för då är det finsittning, som enligt många ska vara den bästa sittningen. Och jag som gillade senaste sittningen har höga förväntningar..
Men innan dess ska det pluggas och pusstas ut i omgångar och jag hoppas på att kunna ta upp det vanliga livet snart med.

Helsingborg och Stockholm finns även med i planeringen men det är inte så jättelätt mellan alla seminarier och skolarbeten... Men jag längtar så det kommer =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar