torsdag 7 juli 2011

Färdiga gladsockor

I lördags stickades sista varven på de glada fabel-sockorna, helgen innan hade min mamma provat dem och blivit lite förtjust i dom.. och eftersom vi skulle träffas denna lördag så skyndade jag på sista biten för att hinna klart.
Hon blev riktigt glad verkar det som och jag hoppas de kommer till god användning, under stickningens gång hade jag många olika framtida ägare i tanken då jag själv tyckte de var lite för färgglada för min smak.. men efter att hon provat den ena färdiga sockan som passade till den dagens klädsel så kändes det ju inte mer än rätt att hon skulle få dem ;)

De blev klara i sista sekund och blev fotade i all hast då jag och S var lite sena för parkfika som var till viss del i hans ära.. men såhär såg dem ut..


Det blev ett nästan helt nystan över så nu har jag påbörjat ett nytt par, fast kanske blir dessa ankelsockor (återstår att se och att sticka från tån och upp låter beslutet vänta lite till), och kanske blir någon av de förra tänkta ägarna denna gången den utvalde ;)
Ikväll blir det kanske stickning med Stickklubben, frågan är bara om de har koll på att Ben & Jerrys stänger kl 18, eller om jag har fått fel för mig, för det är där och då som vi ska ses.. kanske har de sommaröppet lite längre?
Jag är i alla fall ledig så stickning blir det =)

1 kommentar:

  1. Härligt med fabelsockor! Jag tycker att just detta garnet ändå är ganska milt i färgerna...
    Hoppas att ni har en trevlig cafestickarkväll :-)

    SvaraRadera