söndag 3 juli 2011

En ledig helg

plötsligt vill jag dela med mig av hela min helg, eller det som hunnit vara, det har bara varit så fint ;)

Jag och S har ju tyvärr inte så många lediga dagar ihop denna sommaren, två räknade jag till när vi kikade på våra scheman, då räknades bara hellediga dagar.
Men i torsdags kunde vi konstantera att vi båda skulle vara lediga dagen därpå, alltså fredagen-som blev vår tredje dag till samlingen. Lagom passande så hade 'Droppen garn och café' premiäröppet i stan så med det i tanken tog vi tag i dagen och lämnade lägenheten i hyfsad tid..
Eftersom det inte fanns några direkta öppningserbjudande så kunde jag hålla mig från att gå lös på alla garner i butiken, dom kommer ju finnas ett par hundra meter ifrån mitt hem nu istället för en bussfärd bort =)
Innan vi gick hemifrån kom dagens post och därbland fanns ett brev från konstmuseet  som lyckades locka oss, så vi fortsatte bortåt. En ganska trevlig tur tycker jag allt. Hela dagen var ganska inspirerande och plötsligt begav vi oss vidare till Krusenstienska gården som jag, för att vara kalmar-bo, nästan har missat helt. Det är ju en underbar trädgård som jag varje år tänker att jag måste besöka och nu blev det äntligen så =)
Här skulle ju en bild därifrån passa fint, men det var S kamera som var med denna stund och jag har inte fått bliderna än, men tänk er skönt uteväder, en mysig gammal trädgård och lite kaffe på det ^^
Sen handlade vi på vägen hem och var helt slut resten av dagen, även om det faktiskt var en lugn och skön dag..

För mig har helgen fortsatt i ledighetens tecken och S fick ju en ledig kväll igår, som fylldes med härligheter den med. Vi fikade kladdkaka i parken som fick ätas direkt ur hand, kladdigt värre, och träffade vänner och familjer hela eftermiddag och kväll. Vi for ända bort till Sättra på Öland för att få uppleva Hemligfestival men också det vi i huvudsak åkt dit för.. efter en lång väntan med lite för mycket av det lugna och egentligen ganska mysiga så rycktes stämningen upp med Stefan Sundström och Johnny dunders elektriska cirkus! Eller Stefan själv ansåg väl att han inte hade den riktiga uppåtstämningen i sina låtar men hans framförande och klockrena träffar drar väl upp dem flesta ur den trista vardagen.
Han hade många bra låtar från sin samling men jag rycktes nog upp mest när Slicka uppåt, sparka neråt drogs igång efter att Stefan blivit tillbaka ropad till scen i slutet av kvällen. Ebba grön är ändå lite magi och mycket nostalgi för mig och jag fick flippa ur alldeles lagom och kände mig helnöjd efter detta ögonblick!

Vad denna sista lediga dag ska bjuda på får vi se, hittils har jag vaknat tidigt och hängt i tvättstugan och läst ur Stefans lilla gröna, en bok vi köpte igår.. till kvällen blir det nog film med Elin.. Sen kan jag nöjt återgå till jobbet imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar