torsdag 9 juni 2011

Äntligen

...så är mina tå-upp-sockor klara, dom har legat och mognat till sig lite i garnkorgen.
Men idag dagen i ära, för det är världsstickningsdagen idag, fick dem följa med till Kahls café där jag var på min första Stickklubbenträff! Och vips så gick det av bara farten tills jag hade två lika långa sockor =)
Här ska ni få se...


Nu ska jag smida nya planer för ett par sockor eller ett par korta strumpor som jag såg i en tidning idag på stickträffen.. Fint med inspiration =) Garnet har jag åtminstonde redo =)

4 kommentarer:

  1. Dom blev kanoners due! De hade satt in en extra stickdag på skälby vid 1 på söndag om du är ledig och sugen. :)

    SvaraRadera
  2. Kan man göra beställningar av dig? :-) Är gutt med hemmastickade sockar. / Amanda Universum

    SvaraRadera
  3. Johanna, ja om vädret är fint är jag på =)

    aliel, ja som är riktigt sköna men kan ju inte användas än på ett tag i denna värme.

    Amanda, visst borde du kunna det =) jag kan bara enkla sockor utan massa lustiga mönster, men om det är vad du vill ha kan vi nog ordna något =)

    SvaraRadera