lördag 9 april 2011

Ännu en kärleksförklaring...

...till våren. Vilka underbara dagar man kan ha när man får lapa i sig solen och göra ingenting!

Idag har dagen spenderats mestadels utomhus, vattenpipan invigdes för året och mycket slappande blev det. Och i förrgår spenderades stora delar av dagen på Svinö med matsäck och mys.

Har stickat upp ett av garnnystanen som kom i veckan men det blev inte riktigt som jag hade tänkt, sockorna är till sambon med större fötter än mig så garnet tog slut cirka en decimeter för tidigt. Inte alls kul med tanke på att jag kommer få beställa ett helt nytt nystan för att slutföra arbetet.. Ingen som har lite restgarn av Drops Big fabel av den grönmelerade sorten? ;)

I väntan på påökning av det gröna garnet ska jag nog sätta stickorna i Delight-garnet, ett tunt garn som sakta men säkert ska få bli ett par sockor, tar ju väldigt mycket mer tid än dom tjocka raggsockegarnerna som jag gillar..

Imorgon blir det klädbytardag som RKUF anordnar.. Kom med lite kläder ni tröttnat på till IOGT-NTOs lokal mellan 10-14 imorgon för att vara med =) (Strömgatan 12, Kalmar)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar