söndag 17 april 2011

Bara gillar't

Ibland är allt så bra, sådär lagom bra utan att det egentligen krävs så mycket. Vet tillexempel inte hur många gånger jag idag nämnde hur skönt vädret var.. många gånger var det i alla fall, jag kunde vistas ute utan jacka, ja eller allt utom linne och tunna byxor var för varmt mitt på dagen.
Den långa och sega vintern är nu bakom oss och ganska plötsligt är vi i mitten av april, helt fantastiskt. Kubbspel, picknick, teater, grillning och en massa mer har börjat väcka mig ur mitt ide.. märkligt hur vädret påverkar oss egentligen och hur beroende vi blir, eller låter oss bli? Jag ser stor skillad på min energi i alla fall =) något att glädjas åt denna årstid men kanske är samma faktum lite dystert när höstmörkret kommer tillbaka, men nu njuter jag fullt ut!

Idag var det stickfestival i Kalmar och jag lärde mig att sticka skosnören. Jag var helt enkelt inte mer aktiv än så när det kom till att utnyttja resurserna som fanns, jag köpte inget garn och blev inte introducerad för så mycket nytt men med sällskap och medtagen stickning hade jag väldigt trevligt. Det var kul att se så många stickfantaster på ett ställe och att det inte bara var "gamla tanter" på plats, även om dom helt klart var överrepresenterade  ;)
Men med en av de finaste dagarna hittills vädermässigt kunde vi ju inte sitta inne hela dagen, så utestickning och grillning tog över dagsplanen. Allt detta istället för en såndär tråkig och seg söndag som man kan ha ibland..

Bild lånad av Sebastian

1 kommentar:

  1. Babe! Kan du inte skicka över lite bilder som seb tog igår? Vore kul att ha!
    PÖSS

    SvaraRadera