söndag 15 maj 2011

Toe-up hälen =)

 Efter att ha spenderat förmiddagen på biblioteket med plugg så skyndade jag hem för att sticka vidare så nu måste jag bara visa hur det har gått =)




Började om några gånger på hälen men tillslut fick jag en med bra passform. Kanske har sett snyggare hälar men jag är ändå nöjd..
Tån gjorde jag enligt B. Wilhelmssons(obs pdf-fil) förklaring, eller iaf inspirerat efter den. Dock lyckades jag inte så bra med hälen hon beskrev så jag letade upp en annan sorts häl på youtube

Har inte gjort exakt som någon av förklaringarna så jag hoppas jag kan tyda mina anteckningar för socka nummer två sen ;)

Tilläggas bör.. att jag alltid brukar bli lätt hysterisk när jag försöker läsa mönster och inte förstår, så bilder och youtubefilmer är ett jättebra sätt att lära sig genom, flippade inte en enda gång.. dock var jag så inne i mitt stickande att jag glömde äta mat istället. 

3 kommentarer:

  1. Imponerad! Det gäller att sticka snabbt så att inte minnet sviker för anteckningarna brukar vara omöjliga att tyda mellan socka ett och socka två om det dröjer en stund emellan... Åtminstone mina...

    SvaraRadera
  2. Åh, vilket härligt garn! Och fina sockor, som vanligt. :)
    Ska vi ta tag i våra liv någon dag och göra det sista på katterna?

    SvaraRadera
  3. aliel: ja jag får nog skynda mig, har helt klart samma problem med mina anteckningar..

    Johanna: ja vi får göra det nu i veckan! Kom av mig när det bara var smådelar kvar.. Och garnet, Big Fabel <3 det har legat och gosat till sig i min garnkorg ett tag nu i väntan på att bli till finaste sockorna

    SvaraRadera