tisdag 3 maj 2011

Sista kursintron och mitt virkprojekt

Just hemkommen från kursintroduktion för den här terminens sista delkurs som kommer handla om modern barndom. Ska bli spännande. Våra lärare spenderade dagen med att spela upp olika små scener för oss för att presentera hur skolan och barns familjer kunde se ut på 50-talet vilka vi senare kopplade till hur det ser ut idag och hur förändringen har skett.
Jag fokuserade mycket mer än vad jag vanligt gör under en heldag i skolan, skönt med omväxling. Dessutom var hela klassen mer effektiv och vaken idag, mer reflektioner och delaktighet. Men när dagen var slut märkte jag hur mycket kraft som sugits ur mig. Så resten av dagen spenderas nog på soffan..


Jag vet nog vad som kommer ta min uppmärksamhet ikväll, hållet nämligen på med en filt i mormorsrutor. Grundtanken var att göra en enda stor mormorsruta till en filt men för att slippa en kvadratisk form tänker jag nu gör 2-3 stycken ihop. Jag hoppas det kan bli bra iaf =)



Ruta ett för några varv sedan, ca 60-70 cm bred

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar