fredag 27 maj 2011

Handarbeteblogg?

Ja det verkar ju som att den här bloggen blev en handarbetesblogg, eller iaf en stick och virkblogg. Det är ju jättebra att den formade sig av sig själv men kanske lite tråkigt för mina vänner som inte delar mitt intresse ?
Synd om er ;)
Jag själv hämtar mycket inspiration från olika bloggar och så, kanske inte förverkligar allt men blir glad och inspirerad till att fortsätta med mina olika projekt.

Sen tror jag det kan vara bra att hålla sig borta från dagboksbloggar, för jag vill inte lämna ut mig till hela världen. Det är några stycken som jag vet läser min blogg men väldigt många som inte gett sig tillkänna. Så vad vet jag om vart mina innersta tankar kan tänkas hamna? Inte mycket...
Ofta känner jag att man borde använda bloggen för att nå ut med olika budskap och visa vad jag reagerar på men jag vill heller inte skriva propaganda.. Kan dessutom bli lite upptriggad när jag börjar skriva om olika känsliga ämnen, så texterna blir mest arga ;)
Så ja en handarbetesblogg får ni nog nöja er med ;)
Just nu är jag inne i en virkperiod, efter att hjärtekatten blev till har jag fortsatt med lite smått och gott. Jag har lite olika påbörjade saker mest för att min sockstickning bara har resårstickning kvar, lite oinspirerad inför det då de ändå inte behöver bli klart förens till hösten.

Senast slutförda projekt är den här lilla korgen




Och nästa projekt kanske är ett syskondjur? http://hjartekatten.blogspot.com/2011/05/trott-pa-hjartekatten.html
Hjärtekattskaparna som drunknar i virkade katter eftelysern nu andra djur till hjärtebarnens syskon. Super bra idé, för visst kan många syskon bli lite bortglömda när ett barn insjuknar?
När Johanna och jag virkade våra katter kände vi att det hade varit roligare att göra andra djur eller efter andra mönster, så nu kan vi väl inte låta bli?

2 kommentarer:

  1. Absolut inte! Jag vill göra ugglor i mängder :D

    SvaraRadera
  2. Vilken söt liten korg...
    Trots att man bara har en handarbetsblogg så kan man formulera mycket mellan raderna ju, eller mellan varven kanske det heter ;-)

    SvaraRadera